26 Mart 2017 Pazar

Susan Dennard : Doğruluk Cadısı / The Witchlands - 1

                                                           

TANITIM 

      Üç büyük imparatorluğun hüküm sürdüğü bir kıtada cadılık yeteneğine doğuştan sahip olanlar, bunun kendilerini diğerlerinden farklı kıldığını gayet iyi bilirler. Ancak bu topraklarda büyüler kadar sorunlar da çeşitli ve fazladır.

       Doğruyu yalandan ayırt edebilen nadir bir güce sahip Safiya; lonca efendilerinden imparatorlara, hükümdarlık hayalleri kuran eski savaş kahramanı komutanlardan paralı askerlik yapan Kan Cadıları'na kadar pek çok düşmandan kendini korumak ve gizlenmek zorundadır. İnsanların duygularını ve bağlarını görebilme yeteneğine sahip Iseult ise, kavmini terk etmiş olmasından dolayı bir hedef haline gelmiştir.

      Safiya ve Iseult, boyun eğmek zorunda oldukları yazgıya göre değil, kendi tercihleriyle çizdikleri bir yolda hayatlarını yaşamak istemektedir. Fakat yaklaşmakta olan savaşın gölgesi, iki cadının özgür yaşama hayallerinin üzerine kara bir bulut gibi çöker.





YORUMUM

   Bazı kitaplar vardır,her sayfayı çevirişinizde hayran olmaktan kendinizi alamazsınız.Çünkü bir kitabın içine böyle büyük bir dünyayı sığdırmak hem de bu kadar güzel bir şekilde işlemek her yazarın harcı değil.Bu gibi kitapları okumak bana bir kez daha neden kitapları bu kadar sevdiğimi ya da neden bir kitapsever olduğumu hatırlatıyor.Doğruluk Cadısı işte benim için böyle bir kitaptı.


     İlk başlarda okurken biraz zorlandığımı itiraf ediyorum çünkü yazar sizi kendi dünyasına hiçbir açıklama yapmadan çekiyor ve sizin bu açıklamaları okudukça öğrenmeniz gerekiyor.Bu yüzden başlarda kafanız karışırsa bunun normal olduğunu bilin.Eğer başarabilirseniz yavaş yavaş ve sindire sindire okuyun ama emin olabilirsiniz ki okudukça kitabı elinizden bırakmak istemeyeceksiniz.

                                         

      Özellikle betimlemeleri ve anlatımı çok başarılı buldum.Ayrıca hikayeyi dört farklı karakterin gözünden anlatması olayları bir üst seviyeye çıkarmış.Sanki kitap okumuyordum da hayatımın en güzel filmlerinden birini izliyor gibiydim.Üstelik aksiyon sahneleri bir harikaydı.Bu sahneler beni en çok etkileyen sahneler çünkü kitaplarda aksiyon sahnesi yazmanın zor olduğunu düşünüyorum.

       Safi ve Iseult ikilisi hepimizin görmek istediği güçlü kadın karakterler listesine hızlı bir giriş yaptığını düşünüyorum.Üstelik fantastik ya da başka tür fark etmeksizin genellikle bir aşk üzerine kurulu olan romanlara karşı arkadaşlığın ön plana çıktığı bir roman okumak hoşuma gitti (Tabii aşk üzerine kurulanlardan da şikayetçi değilim :D ).Bu dediğim sizi yanıltmasın kitabın içinde yine aşk var ama alıştığımız serilere göre ön planda değildi.

   
        
  
  Kitabın ciltli olması ve kapağın üzerindeki desenler sanki cadılık tarihiyle ilgili büyülü bir kitap okuyormuşum hissi verdi. 

    Devam kitabını okumak için sabırsızlanıyorum.İkinci kitap yurt dışında çoktan çıkmış ama üçüncü kitabın yayın tarihi 2018 gözüküyor >_< Umarım çevirmenler ve yazar bizleri çok bekletmezler ^_^



Sevgilerle,
Kitap Gezgini



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder