3 Haziran 2013 Pazartesi

Kızılıyda Omuz Omuza!

 Dün yani 2 Haziranda Kızılaydaydım.Direnişe destek olmak için gittim.
Gitmek bile ayrı bir sorundu.Dolmuşlar (Ben dolmuşla gittim.Otobüsler için durum nedir bilemem) sizi belli bir yere bırakıyorlar,Kızılay'a kadar yürümek zorunda kalıyorsunuz.Tabi bu kimseyi yıldırmadı.

Dolmuşta destek olmaya giden birkaç genç ile de karşılaştım.Nereden anladın diye sorarsanız,sürekli gaz atarlar mı?,atarlarsa ne yapıcaz gibisinden dolmuşta aralarında konuşuyorlardı.Neyse,Kızılay'a doğru yürümeye başladık.En az yüz kişi vardı.Arabalar kornalara basarak ya da arabanın camından sarkarak sloganlar atıp destek oluyorlardı.

Güvenpark'a vardığımızda hemen Hosta'nın önünde maske satıyorlardı.Birer tane aldık ve ilerlemeye devam ettik.Polisler Güvenpark'tan sürekli insanlara biber gazı atıyordu.Her attıklarında halk sloganlar ile tepki gösteriyordu.


Gazdan bende nasibimi aldım,gözlerimden acıdan yaşlar akıyordu,boğazım yanıyordu.Tabi benim durumum gazın tam etkisine maruz kalanların yanlarında bir hiçti.Gözleri kıpkırmızı olmuştu ve acıyı dindirmek için gözlerini süt ya da suyla yıkıyorlardı.Normalde birinin gözlerinin kenarında kurumuş süt falan görseniz garip olurdu ama o anda herkes bunu normal karşılıyordu.

Gençler sürekli yere atılan çöpleri topluyordu.Gerçekten onları takdir ettim.

Gencinden tutun yaşlısına kadar,her görüşten insanlar vardı.İnsanlar sürekli suya,limona ya da başka bir şeye ihtiyaç var mı diye arada dolaşıyorlardı.

Na yazık ki ilerleyen saatlerde olaylar çığırından çıkmış.Ben o zamanlar eve gitmiştim bile ama haberleri sosyal paylaşım sitelerinden hep takip ettim.Keşke sabahki sakinlik korunabilseydi.

Akşam da saat dokuzda Turan Güneş Bulvarı'na tencere ve tavalarımızla indik ve gelen diğer herkesle beraber sloganlarımızı attık.Hatta yolu kapattık ve bayrak açmayanın geçmesine izin vermedik.Tabi yoldaki arabalarda hep destek oldular.

Ben hayatımda en çok o gün kendimle gurur duydum.

Yarın da bu eylemlere devam edilirse yine katılıcam ve yine düşüncelerimi duyurmaya devam edicem.

NOT:Birçok insanın benimle aynı görüşü ve duyguları paylaşmadığını biliyorum.Buna saygı duyuyorum ama bilmenizi isterimki gerçek direnişçiler hiçbir şey yapmıyor.Ne polisi kışkırtıyor ne de kamu malına zarar veriyor.Lütfen onları provokatörler ile karıştırmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder