22 Mart 2014 Cumartesi

Beth Revis : Bir Milyon Güneş / Evrenin Ötesi Üçlemesi-2


                                           TANITIM
Godspeed yalanlarla besleniyordu, 
Şimdi ise kaosla yönetiliyor.


Amynin uyandırılışının üzerinden 3 ay geçmişti. Onun için dünyadaki eski bildik yaşamı artık çok gerilerde kalmıştı. Nereye baksa uzay gemisi Godspeedin tutsak edici duvarlarını görüyordu. Ama ümidini yitirmemişti: Artık Çırak geminin lideriydi ve hayallerini hayata geçirebilmekte özgürdü. 


Ama Çırak gemiyle ilgili korkunç gerçeği öğrendiğinde o ve Amy yüzlerce yıl önce hazırlanmış bir bulmacanın parçalarını bir araya getirmek için zamana karşı bir yarışa girmek zorundalar. Bu zorlu yolda ilerlerken beraber çalışıyor olmaları onları birbirlerine yaklaştırırken gemide büyüyen kaos ise uzaklaştırmakta. 



Bu kez Revisin ustalıkla ördüğü tüm gerilim, aksiyon, romantizm, yalanlar ve birleştirilen bulmacanın parçaları tek bir finale işaret ediyor: Gemiyi bir an önce terk etmek zorundalar. 


                                                                  
                                                                      YORUMUM

    Serinin ilk kitabı Evrenin Ötesi yorumumu okumak için tıklayın.

   İlk kitabından kat kat daha güzeldi.Kesinlikle beklentilerimi fazlasıyla karşıladı.Daha ben kimin kim olduğunu hatırlayamadan pat diye daha ilk bölümde yazar bombayı patlattı ve bu tempoyu tüm kitap boyunca korumayı bence başarmış.Eğer son kitapta en az bunun kadar  yüksek tempolu ise tadından okunmaz.

   Her sayfayı merakla okudum ve biran önce sonunu göreceğim diye uykusuz kaldım ama zaten konu kitaplar olunca hele de böyle güzel kitaplar için kesinlikle uykunun bir önemi kalmıyor.

   Eğer ilk kitabı okuduysanız Phydus'u Çırak kaldırmıştı. (Bunun ne olduğunu hatırlamayanlar için söylüyorum: Gemideki insanları bir çeşit uyuşturan madde.) Bu yüzden gemide isyan çıkıyor. Luthor'un yanına bir de Bartie adında nefret edilesi bir karakter daha ekleniyor. Bütün kitap boyunca beni sinir küpü etti. Çırak nasıl dayandı da öldürmedi anlamıyorum. Ben olsam çoktan uzaya yollamıştım. Aslında Amy de sinirlerimi biraz bozdu. Sürekli burada olmak istemiyorum yok Dünya böyle güzel bu gemi böyle iğrenç diye söylenip durması vb. Tamam onun için çok şok edici bir durum olmalı ama biraz kabullenmeye çalışsa fena olmazdı.

         Sonunda yazar büyük bombayı patlatıp siz daha ne olduğunu anlamadan kitabı bitiriyor.  Bu yüzden eğer ben çok sabırsızım meraktan çatlarım diyorsanız diğer kitabın çıkmasını bekleyip öyle alın derim.

                                


          ***Serinin son kitabı olan Shades of Earth 15 Ocak 2013'de yurt dışında çıktı. Şu an için Türkçe edisyonu mevcut değil.



                                                                                                                                                 Sevgilerle,
Kitap Gezgini

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder