16 Şubat 2017 Perşembe

Beth Revis : Dünyanın Gölgesi / Evrenin Ötesi Üçlemesi -3

    
                                                                     TANITIM 

Amy ve Çırak, sonunda uzay gemisi Godspeed'in kasvetli duvarlarından kurtuldular. Centauri-Dünya'da yeni bir yuva inşa etmeye ve taze bir başlangıç yapmaya hazırdılar. Bu gezegene ulaşmak için Amy, evrenin ötesinden 25 trilyon mil yol kat etmişti. 

Fakat bu yeni Dünya, Amy'nin umut ettiği gibi bir cennet değildi. Devasa pterodaktil benzeri kuşlar, zihin uyuşturucu toksin özelliği taşıyan mor çiçekler ve taş duvarlarında açıklanamayan ve gizemli sırlar taşıyan harabeler vardı. Peki ya en büyük sır neydi? Godspeed'in önceki yolcuları bu gezegende yalnız değillerdi. Ve eğer kalmak istiyorlarsa, savaşmak zorundaydılar.

Hayatta kalma mücadelesi veren koloniyi kurtarmak ve birlikte bir gelecek inşa etmek için bir umut peşinde olan Amy ve Çırak, bunun için kimin -veya neyin- orada olduğunu bulmalıydılar. Bu yürek parçalayıcı yolculukta kendi içlerine bakmalıydılar. Kendilerini insan yapan şeyin ne olduğunu bulmalıydılar. Ya koloni yok olsaydı? Yoksa uğruna feda ettikleri her şey -dostları, aileleri, Dünya'daki yaşam- bir hiç uğruna feda edilmiş olacaktı.





Serinin ilk kitabı Evrenin Ötesi yorumumu okumak için buraya tıklayın.
Serinin ikinci kitabı Bir Milyon Güneş yorumumu okumak için buraya tıklayın.




YORUMUM

        Beth Revis benim için artık ne yazsa gözüm kapalı alacağım yazarlar arasına resmi olarak girmiş durumda.Serinin son kitabında da tempoyu kaybetmeden  güzel bir şekilde yazmış.Tabii gönül isterdi ki biraz daha ayrıntılı yazsaydı ve bir iki durumu da oldu bittiye getirmeseydi.Yine de elimden bırakamadım ve yine bir sonraki olay ne olacak diye merak ettim.Elbette sizler de okurken sonu ile ilgili birkaç şeyi tahmin ediyor olacaksınız ve büyük ihtimalle üçte ikisi tutacak.Çünkü yazar sonu ile ilgili ipuçlarını daha ilk sayfalarda vermeye başlıyor.

       Yazarı takdir ettiğim bir diğer tarafı ise aşk üçgeni olayına girmemiş.Eğer öyle bir şey olsaydı güzelim seri gözümde bir iki puan kaybederdi. Amy ve Çırak aşkından başkasını okumak seriye ihanet gibi olurdu.

   

- SPOILER -

 Yazarın sürekli Chris'in gözlerine dikkat çekmesi yüzünden zaten uzaylı olacağını tahmin etmemek mümkün değil. Amy ile aralarında bir şey olacak gibi oldu anlam veremedim yani gerçekten buna gerek var mıydı?
  
  Amy'nin annesin öldüğü kısım çok üzücüydü.Gerçekten beklemediğim bir sahneydi. Üstelik bu da yetmezmiş gibi babasını kaybetti ve hemen sonra da Çırak'ı kaybetti sandı.Ama lütfen söyleyin bir an için bile Çırak'ın öldüğünü düşündünüz mü?Ben şahsen elbet bir şekilde döner diyordum.Aslında haklı çıkmak beni biraz hayal kırıklığına uğrattı.Gerçekten ölseydi böyle şok edici bir son daha etkileyici olabilirdi ama bu sonu da sevdim.Sonuçta artık onca yaşananlara rağmen beraber oldular.
     
    Sanırım Amy'nin hibrit olması en sürpriz kısımdı.Okurken bile tam anlayamadım tekrar geri dönüp okudum.Amy'den daha çok sinirlendim bu olaya.Eğer onca ölümün şokunda olmasıydı oradaki hibritlerin canına okurdu gibime geliyor.Üstelik Chris'in onca yaşanan olaylara rağmen kendini haklı çıkartmaya çalışmasına inanamadım. 

Keşke 10-20 yıl sonrası diye bir kısımda olsaydı.Çünkü ileride ne olacağını çok merak ettim.Yeni yuvalarına nasıl uyum sağladıklarını,hibritlerle aralarının nasıl olduğunu vb. şeyleri okumak güzel olabilirdi.

- SPOILER BİTTİ -



      Kitabın sonunu seriye uygun bir şekilde bitirmiş.Her sayfasını okumaktan zevk bir aldığım bir seriydi.Üstelik hızını ve temposunu kaybetmeden bir seri yazabilmek bence çok zor bir şey ve bunu başarabilen nadir yazarlardan biri olduğunu düşünüyorum.Diğer kitaplarını okumayı sabırsızlıkla bekliyorum.


NOT : Bu seriye başlamamdaki en büyük etken ilk kitabın kapağı olmuştu ki hala favori kapaklarımın arasındadır.Son kitap yurt dışında daha farklı bir kapakla çıkmış.Meraklısına onu da paylaşıyorum ama  bence bizimki seriye daha uygun olmuş.

  10345937

 Bir de internette büyük ihtimalle fan art olan bir kapakla karşılaştım.İnsan keşke böyle çıksaydı demeden edemiyor.



Sevgilerle,
Kitap Gezgini


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder