21 Eylül 2013 Cumartesi

Tahereh Mafi : Bana Dokunma

                                   TANITIM

Juliette tam 264 gündür kimseye dokunmadı.

En son birine dokunması bir kazaydı. Ama Yeniden Kuruluş onu cinayetten içeri tıktı. Juliettein dokunuşunun neden bu kadar ölümcül olduğunu kimse bilmiyor. Kimseye bir zarar vermediği sürece bu durum kimsenin de umurunda değil çünkü dünya zaten perişan durumda. Her gün yeni bir hastalık ortaya çıkıyor, gıda sıkıntısı had safhada, gökyüzünde tek bir kuş kalmadı ve bulutlar garip bir renkte.

Yeniden Kuruluş, yeni düzenin tek çare olduğunu iddia ettiği için Juliettei bir hücreye kapattı. Hayatta kalan bir avuç insan ise savaş naraları atıyor. İşte bu yüzden Yeniden Kuruluş fikir değiştirmek üzere. Juliette onlar için mükemmel bir silah olabilir. Juliette, yeni düzenin tek silahı olabilir.

Juliette karar asamasında. Ya bir silah olacak. Ya da bir asi.

                                                                        




                                                                           YORUMUM

   Bayıldım! Her şeyi ile harika bir kitaptı.Konusu olsun kapağı olsun ya da yazı dili olsun harikaydı.Özellikle de yazı dili.Şiir gibiydi ve anlatımı çok samimi buldum. Bu kitap bin sayfada olsa sıkılmadan okurdum.

    Okuduğum kitaplarda çok nadir olarak bir baş kitap karakterini severim ve Juliette o nadir karakterlerden biri oldu.Bununda nedeni tabiki de yazardı. Juliette'nin duygularını,düşüncelerini o kadar iyi tarif etmişti ki ...  

    Sadece her şeyin çok çabuk geçildiğini düşünüyorum ama bu da pek kötü bir şey sayılmaz.Bazı kitaplarda konu belli bir yere gelene kadar kaç kitap yazılıyor ve bir yerden sonra bu durum insanın canını sıkıyor.

       Distopya ile fantastik ögelerin bir arada olması bence kitabı çok daha ilginç kılmış.Bu tarzda okuduğum ilk kitaptı ve pişman değilim.

          Okursanız pişman olmazsınız.Hatta tam tersi okumazsanız pişman olursunuz.

Kitaptan bir çoğumuzu anlatan küçük bir alıntı:

 " Katlanıp kitap sayfalarının arasına konmuş bir şekilde yaşadım hayatımı.

   İnsan ilişkilerinin yokluğunda kağıttan karakterler aramda bağ kurdum.Tarihe mal olmuş hikayelerle aşkı ve kaybı yaşadım;ilişkilendirme yoluyla ergenliği yaşadım.Beni dünyam,iç içe geçmiş sözcüklerden oluşan bir ağ;bir uzuv diğerine,kemikler sinirlere,düşünceler imgelere bağlanmış.Ben harflerden oluşan bir varlık,cümlelerin yarattığı bir yaratık,kurgu aracılığıyla oluşturulmuş bir hayal ürünüydüm."


                                                                                                            Kitap Gezgini

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder