17 Temmuz 2013 Çarşamba

İpek Ongun : Yoksa Hayat Gençken Daha Mı Zor?

                                    

                        TANITIM


Kalp çarpıntıları her şeyin önüne geçerken, 

Arayışlar şaşkına çevirirken, 

Sevgiler, ilgiler, beğeniler birbirine karışırken, 

Bu arada sıkı dostluklar sınanırken, 
Yoksa Hayat Gençken Daha mı Zor?..












YORUMUM

Gençlerin sevilen biricik yazarı İpek Ongun'un kitabı çıkarda okunmaz mı? :D

Sevgili İpek Ablanın (samimiyete bak :D) kitaplarının bende ayrı bir yeri vardır.Bende okuma aşkını kazandıran yazarlardan biridir kendisi.

Kendisini Kamp Arkadaşları kitabı ile tanımış ve daha sonra çıkarttığı Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisi ile  kalbimde ayrı bir taht kurmuştur.

Gençler ile bu kadar güzel empati kurabilen bir yazarı sevmemek mümkün değil.



Kitabımıza gelirsek...

Yağmur sevgilisinin onu en yakın arkadaşıyla aldattığını öğrenmesi ile tayinini (kendisi bir Türkçe öğretmeni) İstanbul'dan Mersin'e ister.

Yağmur Öğretmen yenilikçi bir öğretmendir ve sanata da büyük önem vermektedir.Bu yüzden girdiği sınıftaki öğrencilerine "SANAT UZUN HAYAT KISA"sözleri ile sanat aşkını aşılamaya çalışır ve bunda da oldukça başarılı olur.

Öğrencileri ile okul zamanınında dışında ilgilenen,dertlerine ortak olan bu öğretmeni öğrencileri çok sever.Şahsen bende çok sevdim.Keşke benim de lisede böyle bir öğretmenim olsaydı diye de içimden geçirmedim değil yani.

Kitapta genel olarak Hazal,Selim,Lila,Nazire,Sumru ve Cengiz'in hayatlarındaki sorunlarını,mutluluklarını,ilk aşklarını ve daha nice şeylerini okuyoruz.Bu altı kişinin kültürel olsun,din yönünden olsun hatta aile yapısı yönünden farklı olması işleri daha da ilginç kılıyor.

Çünkü herkesin sorunu kendine göre değişiyor.Tabi İpek Abla'da hepsinin yaşadığı sorunları gösteriyim derken beni depresyona sokuyordu ya o da ayrı bir konu :)

Yine çok güzel bir kitaptı.Zaten başka türlüsünüde beklemezdim :)
Genci yaşlısı fark etmez hepiniz okuyun.Bence özellikle yetişkinler okusun.Bakalım gençken hayat o kadar kolay mı görsünler :)

Kitaptan sizler için seçtiğim bir alıntıyı paylaşıyorum ;

"Kararını verirken aklını kullan ama gönlünü de ihmal etme.Hangisi yüreğinin tam dibine kadar sinecekse o yolu seç.Çünkü hayatta bizler için en doğru kararlar,içimize sinenlerdir."

     
                                                              

Sevgilerle,
Kitap Gezgini

5 yorum:

  1. Merhabalar canım,
    Bloğunu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm....:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Bende blogunuzu çok beğendim,hemen takibe alıyorum :)

      Sil
  2. ne güzel bir çok kitap blogları oldu :)) bu kitabın serisini okumuştum hemde çok uzun zaman önce başladım ipek olgun severim gençler adına çok iyi bir örnektir kitapları ...

    YanıtlaSil
  3. kitapsever biri olarak bloğunuzu çok beğendim takipteyim bende beklerim:)http://bitteraskina.blogspot.com/

    YanıtlaSil