5 Nisan 2013 Cuma

CHERUB : Çaylak /Robert MUCHAMORE

                                              

                                                      TANITIM

Önceleri "bir patates çuvalı"dır James Adams, bir televizyon bağımlısı ve bilgisayar oyunları düşkünü… Annesinin ölümüyle yetim kalan James'in yaşamına birden CHERUB girer. Neredeyse "ümitsiz vaka" olan James, CHERUB tarafından seçilir, eğitilir ve becerikli bir "gizli istihbarat" ajanına dönüşür. James, sadece 12 yaşındadır; CHERUB'daki ajanların en büyükleri ise 17 yaşında!..
Peki, James ile ekip arkadaşları Kyle, Kerry, kızkardeşi Lauren ve diğer CHERUB ajanları, İngiliz tarihindeki en büyük terörist saldırısını önleyebilecekler mi?.. Nasıl?..

Sayıları 250den fazla… Hiçbiri, 17 yaşından büyük değil… Hepsi, CHERUB ajanı…


                                                     YORUMUM

    Ajan konulu kitaplara oldum olası bayılmışımdır.Bu yüzden bu kitabı gözümü kırpmadan aldım.Pişman da değilim.
   
     Başlarda o kadar sıkıldım ki kitabı yarım bırakıp başka bir zaman devam edeyim dedim.Sonrada kendime kitaba biraz daha şans ver dedim ve iyi ki de vermişim.60. sayfadan sonra kitabın temposu birden değişiveriyor.

      Kitapta gözüme çarpan ilk şey ajan olmak öyle kolay değil (Gerçekten mi? dediğiniz alaycı konuşmalarınızı duyabiliyorum ve bu hiç hoş değil).Eğitimleri öyle zor ve yorucuydu ki ben sırf okuyarak yoruldum.

          Kitap akıcıydı.Karakterin on iki yaşında olmasından mıdır nedir bilmem ama kitabı okurken hep çocuk kitabı gözüyle okumuştum.Yanılmışım.Ama yinede bu sizde büyük beklentiler uyandırmasın.Olaylar oldukça sadeydi.Yazarın on üç yıl özel dedektiflik yaptığını okuyunca onun daha iyi şeyler yapmasını beklerdim.Belki biraz gizem olabilirdi.Ama yazarın daha ilk kitabı olduğu için bu seferlik bu durumu görmezden gelmeye karar verdim.Umarım diğer kitapları bundan daha iyi ve güzel olur.

          On iki kitaplık serinin Çaylak'ta dahil olmak üzere sekiz kitabı Kelime Yayınları tarafından çıkarıldı.


                                                            İyi Okumalar!
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder